Veelgestelde Vragen
Hier vind je antwoorden op vragen over onze sokken, verzendopties, ons retourbeleid en de verzorging van jouw nieuwe sokken. Staat je vraag er niet bij? Neem contact op met onze klantenservice via contact@Kunstsokken.nl. We helpen je graag verder!
Product
Waar worden Kunstsokken gemaakt?
Onze sokken worden geproduceerd in Istanbul, Turkije. Onze cadeauverpakkingen worden geproduceerd in Rotterdam, Nederland. Bij het selecteren van onze productiepartners zorgen we altijd dat er goed gelet wordt op veilige werkomstandigheden en eerlijke lonen voor alle medewerkers.
Welke maat moet ik kiezen?
Kunstsokken komen in twee maten: 36-40 en 41-46.
Onze sokken zijn stretchy en sluiten perfect aan. We raden je daarom aan je normale maat te kiezen.
Tip: Twijfel je omdat je maat 40.5 hebt? We raden je aan in dit geval voor onze kleine maat (36-40) te kiezen. Heb je maat 46 of zit je hier net boven? Je past onze grote maat (41-46) waarschijnlijk prima!
Van welk materiaal zijn de sokken gemaakt?
Onze sokken zijn gemaakt van hoogwaardig biologisch katoen (80%), wat zorgt voor ultiem comfort en duurzaamheid. Naast biologisch katoen gebruiken we ook polyamide (15%) en elastaan (5%): deze materialen zorgen dat de sokken stretchy zijn en lang mooi blijven.
Hoe moet ik mijn sokken wassen?
Was je Kunstsokken op maximaal 40°C en vermijd de droger om de kleuren en kwaliteit te behouden.
Wat is de garantie op jullie sokken?
Wij bieden een garantie van 6 maanden tegen gaatjes en productiefouten: heb je binnen 6 maanden na aankoop van je sokken een gat in je sokken? Neem contact op met onze klantenservice en we lossen dit graag voor je op :).
Komen er nog meer nieuwe ontwerpen bij?
Ja, we lanceren regelmatig nieuwe ontwerpen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn van nieuwe releases.
Heb je tips of suggesties voor nieuwe kunstwerken? Laat het ons weten door een mailtje te sturen naar contact@kunstsokken.nl
Een product is uitverkocht. Komt deze nog terug?
Sommige van onze ontwerpen zijn limited edition, maar populaire items komen vaak terug. Houd onze website in de gaten of schrijf je in voor updates.
Verzending & Levering
Wat is de levertijd voor mijn bestelling?
Op werkdagen voor 17:00 besteld betekend bij ons dezelfde dag verzonden. In de meeste gevallen heb je jouw bestelling in dit geval de volgende dag al in huis. Na verzending ontvang je een mail van PostNL met de track-and-trace code, zo kan je precies zien waar en wanneer jouw pakketje wordt bezorgd.
Wat zijn de verzendkosten?
Bestellingen vanaf €35 worden gratis verzonden naar Nederland en Belgie. Voor bestellingen onder €35 vragen we een bijdrage van €5,95 voor de verzendkosten.
Welke verzendmethoden bieden jullie aan?
Alle bestellingen binnen Nederland en België worden verzonden met PostNL. Bestellingen naar Duitsland worden verzonden met DHL Express.
Past mijn bestelling door de brievenbus?
De meeste pakketjes passen door de brievenbus, zodat je niet thuis hoeft te blijven voor de levering. Cadeausets en grote bestellingen passen niet door de brievenbus en worden als standaardpakket verzonden.
Kan ik mijn adres wijzigen na het plaatsen van een bestelling?
We gaan meestal direct aan de slag met het verwerken van je bestelling zodra deze is geplaatst. Als je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen, is het wellicht nog mogelijk om aanpassingen aan je adresgegevens te maken. Stuur hiervoor een e-mail naar onze klantenservice met je bestelnummer.
Mijn pakketje is kwijtgeraakt tijdens verzending. Wat nu?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Als je pakketje kwijt is geraakt, neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag om dit zo goed en snel mogelijk op te lossen.
Verzenden jullie ook internationaal?
Ja, wij verzenden wereldwijd. Controleer onze verzendpagina voor de beschikbare landen en verzendkosten of neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.
Bestellingen
Welke betaalmethoden accepteren jullie?
Wij accepteren alle populaire betaalmethoden, waaronder iDEAL, Bancontact, creditcard, PayPal Apple Pay, Google Pay en meer.
Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Waarom niet?
Controleer je spamfolder. Als je nog steeds niets hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice, dan zorgen wij dat je de bestelbevestiging alsnog ontvangt.
Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
We gaan meestal direct aan de slag met het verwerken van je bestelling zodra deze is geplaatst. Als je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen, is het mogelijk om aanpassingen te maken. Stuur hiervoor een e-mail naar onze klantenservice met je bestelnummer.
We zullen ons best doen om je verzoek te verwerken, maar we kunnen niet garanderen dat het altijd lukt om de wijzigingen op tijd door te voeren. Als de artikelen niet naar wens zijn, kun je ze altijd binnen 30 dagen retourneren.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Je ontvangt een trackingnummer per e-mail zodra je bestelling is verzonden. Hiermee kan je de status van je pakket volgen.
Wat moet ik doen als mijn bestelling ontbrekende of defecte items bevat?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Neem contact op met onze klantenservice, zodat we dit snel en efficient voor je kunnen oplossen.
Hoe kan ik mijn bestelgeschiedenis bekijken?
Log in op je account op onze website en ga naar 'Mijn bestellingen' om je bestelgeschiedenis te bekijken.
Retouren
Wat is jullie retourbeleid?
Je kunt je aankoop binnen 30 dagen na ontvangst retourneren voor een volledige terugbetaling, mits de sokken ongedragen en in de originele verpakking zijn. Gedragen en / of geopende sokken kunnen we helaas niet retour accepteren.
Hoe start ik een retourproces?
Bekijk onze retourpagina om snel en makkelijk een retourproces te starten.
Kan ik mijn sokken ruilen voor een ander ontwerp of maat?
Het is helaas niet mogelijk om sokken te ruilen. We vragen je om de sokken retour te sturen
Hoe lang duurt het voordat ik een terugbetaling ontvang?
Terugbetalingen worden binnen 2-5 werkdagen na ontvangst van de retour verwerkt.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Ja, de kosten voor het retourneren van een bestelling zijn voor rekening van de klant, tenzij je een defect artikel hebt ontvangen.
Wat moet ik doen als ik een beschadigd of verkeerd item heb ontvangen?
Neem contact met met ons op door een mail te sturen naar contact@Kunstsokken.nl met je bestellingsnummer. We lossen dit zo snel mogelijk voor je op!
Samenwerkingen
Bieden jullie samenwerkingsmogelijkheden voor influencers en content creators?
We staan altijd open voor nieuwe samenwerkingen! Stuur ons een mail naar contact@kunstsokken.nl met je idee en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Hoe kan ik solliciteren voor een baan bij Kunstsokken?
Denk je dat jij een goede toevoeging zou zijn aan ons team? Stuur ons een mailtje op contact@kunstsokken.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Zakelijk
Hoe kan ik een zakelijke partner worden?
Wat leuk dat je een zakelijke partner wil worden! Neem contact op met Jesse (jesse@kunstsokken.nl) voor de voorwaarden.
Bieden jullie kortingen voor bulkbestellingen?
Ja, wij bieden kortingen voor bulkbestellingen. Neem contact op met Jesse (jesse@kunstsokken) voor de voorwaarden.
Kunnen jullie speciale ontwerpen maken voor mijn bedrijf of evenement?
Wil je sokken laten ontwerpen voor jouw bedrijf of organisatie? We helpen je hier graag mee! Stuur een mailtje naar jesse@Kunstsokken.nl met je idee. We helpen je graag verder!
Hoe kan ik contact opnemen voor zakelijke vragen?
Als je zakelijke vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij staan klaar om je te helpen. Stuur ons een mailtje naar jesse@kunstsokken.nl
Contact
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
Als je vragen hebt, twijfel dan niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag verder.
Mail: contact@kunstsokken.nl
Ons klantenservice team is 7 dagen per week beschikbaar om al je vragen te beantwoorden.
Hoe snel reageren jullie op mijn vraag?
We streven ernaar om alle klantvragen binnen 48 uur te beantwoorden.